Her
Çocuk Özeldir Filmi Özeti
Yönetmen: Aamir Khan-Amole Gupte-Ram Madhvani
Yapım tarihi: 2007
Başrol Oyuncuları: Darsheel Safary-Aamir Khan
HER ÇOCUK ÖZELDİR filmi, sayıları ve harfleri tanımada problem
yaşayan, disleksi hastası, Ishaan adlı 9 yaşındaki 3.sınıf öğrencisini konu
alıyor. Ishaan, resim yapmayı ve doğayı tanımayı çok seven, harfleri ve
sayıları tanımadığı için başarısız olan fakat yine de öğrenmeye çabalayan bir
çocuktur. Film başlarken, ödev ve
yazılılardan tüm arkadaşları yüksek alırken Ishaan’ın çok düşük not aldığını
öğreniyoruz. Bu durum, aile ve öğretmenler tarafından Ishaan’ın tembelliği
olarak algılanıyor ve Ishaan sürekli azarlanıyor. Bizlerin yapması gereken,
böyle bir durumda problemin temeline inmek ve çözüm yolları aramaktır. Fakat
filmdeki öğretmenler problemi çözmeye çalışmak yerine daha fazla problem ve
öğrenciyi okuldan soğutmaya yönelik hareketler sergiliyorlar. Ishaan’ın sınıfta
tüm derslerde başarılı olan bir abisi vardır. Bu durum ailesinin, Ishaan ve
abisini kıyaslamasına sebep oluyor. Okuldan atılma ihtimali olan Ishaan yatılı
okula gönderiliyor. Okula, ailesi tarafından istenmediği için gönderildiğini
düşünen Ishaan, iyice içine kapanık bir psikolojiye sahip hale geliyor ve
öğrenci gittikçe kayıp ediliyor. Gönderildiği okulun ana prensibi disiplindir.
Bu durum öğretmenler tarafından Ishaan’ın anlaşılmasını uzaklaştırıyor.
Disiplin, öğrenmeyi getirmez. Bizler, disiplin ve kurallar koyarak
zorla bilgi aktarmaya çalışırsak bu durum etki tepki olayını doğurur ve
öğrenciler derslerde başarılı olamazlar. Ayrıca, Ishaan gibi öğrencilerimiz
olduğunda yapmamız gereken, öğrenciyi tembellikle suçlamak değildir. Problemi
özümseyip sebeplerini düşünmeliyiz. Hatayı öğrencide ve kendimizde aramalıyız.
Bu yaklaşım, öğrencileri tanımamıza olanak sağlar. Her çocuk özeldir, kendine
özgü becerileri ve başarıları vardır. Öğrencileri tanımak amacıyla çalışmalar
sergilemezsek, birçok çocuğu hayata kazandıramaz aksine kaybederiz. Bir gün
yatılı okula, resim dersi için vekil öğretmen tayin edilir. Gelen vekil
öğretmen, zihinsel ve bedensel yeterliği olmayan öğrenciler için oluşturulmuş
okulda görev almış bir öğretmen olduğundan, çevreye ve öğrencilere bakış açısı,
onlara olan tutumu ve yaklaşımı, disiplin çerçevesinde katılaşmış diğer
öğretmenlerden farklı olarak göze çarpmaktadır. Ishaan’ın sessiz ve korkak
oluşu öğretmen tarafından fark edilir. Bir gün Ishaan’ın sıra arkadaşıyla
sohbet havasında konuşur ve Ishaan hakkında bilgi edinir. Bizler de bir problem
ile karşılaştığımızda gözlemlerimizi yapmalı ve gerekli müdahalede
bulunmalıyız.
Vekil öğretmen, Ishaan’ın
geçmiş dönemdeki ders notlarını inceler ve belirli aralıklarda aynı problemleri
sergilediğini fark eder. Ishaan’ın hastalığını tespit eder. Ailesiyle görüşmeye
gider ve şimdilerde hiç resim yapmayan Ishaan’ın aslında resim yapmayı çok
sevdiğini öğrenir. Öğrencinin topluma geri kazandırılması için çalışmalara
başlar. Öncelikle harfleri ve sayıları tanıması için çeşitli materyaller
kullanır. Zamanla Ishaan okumayı ve yazmayı öğrenmiştir. Öğretmen, öğrencinin
kendine güvenini geri kazanabilmesi ve toplumda söz hakkına sahip olabilmesi
için resim yarışması düzenler. Disiplin-disiplin-disiplin prensibine sahip
öğretmenlerin de bu yarışma sayesinde yumuşadığını fark etmekteyiz.
Öğrencilerle iletişimi güçlendiren bu durum bize gösteriyor ki iletişim kurmak
ve grup çalışmaları yapmak, birlikte vakit geçirmek, disiplinden çok daha
etkilidir.
Öğrencilerimizi tanımalı ve
onları anlamalıyız. İyi bir öğretmen olabilmek, iyi gözlem yapmaktan
geçmektedir. Çevreye, olan bitenlere hakim olmak bizleri daha başarılı hale
getirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder